måndag 17 november 2008

Livsväg 08!

En konferens för dig mellan 20-35 år, med temat ”Följa allt och lämna dig eller lämna allt och följa dig?”


Ja, får du ihop det ? Vad skulle du välja?


Personligen så tog det ett litet tag innan jag kom på vad temat egentligen stod för och jag fick tänka efter på hur jag väljer ibland.


Fredagseftermiddagen började med att ställa i ordning kyrkosalen med olika bönestationer. Här, just här, känner jag mig som fisken i vattnet! Sånt här har ofta varit min uppgift hemma i kyrkan, att koma lite tidigare än de andra och planera hur det ska se ut inne i kyrkan och hur det olika stationerna ska se ut.


Satt sen vid incheckningen och jag som det låter checkade in folket som kom för att vara med på konferensen. Jag kände igen väldig många och några glada återseenden blev det! Öppningsmötet började och jag fick ta en paus…


Sammanlagt under helgen så blev det mycket gott häng med olika folk och prat om praktiken. Jag var också förbedjare på kvällsmötena. Jag var också på Helenas seminarium som handlade om självård. Detta för att koppla det till den litteratur som jag läser i min praktik också. Lillemor Hallin har skrivit en bok som heter ”Läkedom i Kristus”, den läser jag nu. Ni kan kolla in hela programmet för Livsväg på hemsidan! Kanske är du sugen att åka hit nästa år?!


Direkt efter att konferensen var klar så gick jag till Mikaelskyrkan där söndagens gudstjänst skulle börja. Snacka om en fulproppad Gud helg! Det var gott att se Maria och Pontus, några vänner hemifrån som numera är boende i Uppsala, de var på Gtj i Mikaels. Åkte sedan hem till dom och åt Plättar!


Plättar heter det, kram E!


Inga kommentarer: