torsdag 20 november 2008

Snön som föll...


Ja, det är sant, att en enda minusgrad kan få snön att falla så här långt söderut. Det glädjer mig djupt så att det värmer! Lika fört som det värmde mig så fort gick det också att snön slutade falla… Men minusgraderna har hållit i sig och det är inte att rekommendera att ge sig up på cykel utan vinterdäck!





Men men åter till min praktik… I tisdags så var jag på min första egna hemgrupp, om jag får säga så. Vi är 9 stycken tror jag. Men ikväll så vara vi en stark 4a närvarande, jag, Daniel, Martin och Hanna. Tror att det kommer att bli riktigt bra!


Igår fixade och trixade jag med en del grejer hemma hos mig, måste ju förbereda för mina besökare som kommer. Elin S, Anton och Jonna kommer! Sen bar det iväg på en väldigt lugn cykeltur ner till stan, det var glashalt och jag hade fått låna Malins Superduperracercykel!!


Väl framme i stan kurade vi ihop hos på det mysiga café Linné och med händerna värmande på varsin te kopp så pratade vi om vad jag har gjort sen senast vi träffats och om boken ”Läkedom i Kristus”. Jag kan väl säga att det är en lätt läst bok. Den ger läsaren en mycket bar och utvidgande syn på olika slags helande. Både i samtal och förbön, genom sakramenten – dop, nattvard mm, smörjelse med olja, helande gemenskap – som tex i en församling, mindre grupp eller vänner emellan. Det är verkligen inte att underskatta det vi kan göra för varandra genom att bara vara med varandra och ge utrymme till att få växa mer lik Jesus.


Vi funderade vidare samtidigt som vi gick till Mikaelsgården som bara ligger bredvid kyrkan. Där skulle nu min andra storsamling ske (alltså flera hemgrupper som träffas tillsammans och lär känna fler i församlingen och utanför). Helt underbart fixat med Pepparkakshus tävling!! Vi höll på från ungefär 18:00 till 22:00. Mitt lag som till en början kallades ”det Vinnande laget” av
Anton men som senare fick benämningen ”Killaget”, 4a killar och jag! Måste säga att vi hade det
riktigt kul att spåna på idéer och det fenomenala utförandet!



Christ mobile blev det, med tanke på att det skulle vara något slags
hus så fick det bli en husbil!




1 kommentar:

Anonym sa...

Vad det verkar spännande Emma! Hoppas du har det bra, och vad bra att det går kommentera nu förresten. Lycka till med allting! Kramar!